آموزش نرم افزارهای آفیس microsoft office
آموزش کامل نرم افزارهای آفیس microsoft office به زبان فارسی و تصویری
صفحه نخست                 تماس با مدیر                    پست الکترونیک                   RSS                  ATOM
نظرات ()
نوشته شده توسط شهلا امیری در تاریخ سه شنبه 25 شهریور 1393
دانلود گزارش کارآموزی در نیروگاه برق

قیمت:80000ریال

موضوع :

دانلود گزارش کارآموزی در نیروگاه برق

فرمت فایل:  WORD (قابل ویرایش )

مقدمه

اکنون که بنای آن داریم تا صنعت برق کشور را با سیر در گذشته نظاره گرباشیم گذشتن از نام نیروگاه طرشت نام آشنای دیرینه دست اندرکاران دیروز و امروز برق ایران روا نخواهد بود . براستی که برگی ارزنده از تاریخ صنعت برق با این نام ورق می خورد .تاریخچه تشکیل صنعت برق در ایران از سال 1283 شمسی با بهره برداری از یک مولد 400 کیلووات که توسط یکی از تجار ایرانی به نام حاج امین الضرب تهیه و در خیابان چراغ برق (امیرکبیر) نصب گردیده بود آغاز می شود. این مؤسسه تحت نام دایره روشنایی تهران زیر نظر بلدیه اداره می شد.در سال 1316 شمسی مؤسسه برق تهران که بعدها به اداره کل برق تهران تغییر نام یافت زیر نظر شهرداری بهره برداری از یک نیروگاه 6000 کیلوواتی اشکودا را به عهده گرفت.دهه سی مقارن با تحولاتی در ایران بود که یکی از پیامد های آن مطرح شدن انرژی الکتریکی به عنوان تنها چاره تأمین روشنایی و سایر نیازمندی ها درشهر های بزرگ و به طور اخص پایتخت بود تا آن زمان مولد های دیزلی وواحد های کوچک بخاری شهرداری تأمین برق تهران را بر عهده داشتند.در سال 1327 شمسی بهره برداری از یک نیروگاه 8000 کیلوواتی آغاز گردید. در سال 1328 بنگاه مستقل برق تهران که در سال 1331 به بنگاه برق تهران تغییر نام یافت،تحت نظر وزارت کشور فعالیتهای مربوط به تامین برق را عهده دار گردید. در سال 1332 دو واحد دیزل 2000 کیلو واتی و دراردیبهشت ماه سال 1335 یک دیزل 1900 کیلوواتی و در اسفند ماه همان سال یک دیزل 1000 کیلوواتی مورد بهره برداری قرار گرفت . رشد مصرف مسئولین امر را برآن داشت که از طریق خریداری ونصب واحد های بزرگ تر به این چالش پایان دهند ، در سال 1334 بنگاه مستقل برق تهران وابسته به شهرداری خریداری ونصب چهار واحد 12.5 مگاواتی بخار با شرکت فرانسوی آلستوم منعقد و به دنبال آن عملیات احداث در زمینی به وسعت نزدیک 17 هکتار در چند کیلومتری غرب تهران آغاز شد. هر چهار واحد به فاصله کوتاهی از مرداد تا مهر 1338 راه اندازی شد . این واحد ها درآن زمان بیش از نیمی از نیاز برق تهران را پوشش می دادند سوخت نیروگاه مازوت سبک وهنگام راه اندازی نفت گاز بود . آب مصرفی از طریق چاه عمیق و یک رشته کانال ازرودخانه کرج تأ مین می شد . انرژی تولیدی از طریق مبدل 11.5 کیلو ولت به 63 کیلو ولت شبکه شهری را بدون شبکه انتقال تغذیه می نمود متعاقبا نیروی تولیدی سدکرج به پست طرشت ارتباط یافت

فهرست

مقدمه   ۱

انواع نیروگاه ها    ۳

مشخصات فنی نیروگاه طرشت       ۷

شیمی  ۱۲

انواع آب موجود در نیروگاه   ۱۲

کنترل شیمیایی   ۱۶

قسمت آزمایشگاه            ۱۸

دیستیلاتور (distillator)     ۲۲

رکوپراتور ۲۵

گرم کن فرعی      ۲۶

گرم کن شماره یک           ۲۶

گرم کن شماره دو ۲۷

دی اریتور            ۲۸

پمپ تغذیه ی بویلر           ۲۹

بویلر      ۳۱

اکونومایزر            ۳۲

درام       ۳۲

چگونگی تبدبل آب مقطر به بخار     ۳۳

سوپرهیتر           ۳۳

سوخت مصرفی در نیروگاه  ۳۳

ساختمان مشعل ها         ۳۳

دیواره های داخل بویلر       ۳۵

دریچه های بازدید ۳۵

سوپاپ های اطمینان        ۳۵

دشارژ    ۳۶

بالون     ۳۶

بادزن دم ۳۶

بادزن مکش        ۳۷

والوهای تخلیه ی بویلر      ۳۷

دریچه های اضطراری بویلر  ۳۸

اتاق فرمان بویلر   ۳۸

پرژ بویلر  ۴۱

شرایط راه اندازی بویلر       ۴۳

توربین

گاورنر     ۴۶

ترنینگ گیر(turning gear)  ۴۷

دور بحرانی          ۴۷

اژکتور     ۴۸

خلاء گیری کندانسور         ۴۹

توربین    ۵۰

لابیرنت   ۵۱

یاتاقان    ۵۱

رله بوته میچل     ۵۲

اکسپنشن          ۵۳

حفاظت پوسته ی توربین   ۵۳

کندانسور            ۵۴

برج خنک کن       ۵۵

استارت پمپهای کندانسور  ۵۶

کولر ژنراتور          ۵۸

مسیر روغن        ۵۹

مسیر هوا           ۶۳

شرایط راه اندازی توربین    ۶۶

ابزار دقیق           ۶۸

الکتریک  ۷۶

اتاق فرمان          ۷۶

قطع کننده یا سکسیونر     ۷۷

کلید قدرت یا دیژنکتور        ۷۷

روغن     ۷۸

شین وشین بندی            ۷۹

پست فشار قوی  ۷۹

رله وحفاظت سیستم ها   ۸۰

حفاظت ژنراتور     ۸۲

حفاظت درمقابل خطا های داخلی   ۸۲

حفاظت درمقابل خطرات خارجی     ۸۳

حفاظت ترانسفورماتور      ۸۴

حفاظت خطوط فشار قوی  ۸۷

واحد الکتریک نیروگاه طرشت          ۹۲

ساختمان استاتور            ۹۳

توان اکتیو وراکتیو  ۹۳

ترانسفورماتور      ۹۴

ترانسفورماتور سه فاز موجود در نیروگاه        ۹۴

طرز خنک کردن ترانسفورماتور         ۹۵

نحوه ی تولید برق ۹۶

دستگاه سنکروسکوپ       ۹۷

انواع رله های مورداستفاده در نیروگاه          ۹۸

پارالل کردن واحد با شبکه  ۱۰۰

مراحل خارج کردن واحد از خط         ۱۰۰

دستور العمل نحوه تغذیه گرداننده توربین      ۱۰۰

کلیدهای روی تابلوی اتاق فرمان      ۱۰۱

قطع یکی از واحد های بخار            ۱۰۲

حوادث نیروگاه وجلوگیری از بروز آن ها           ۱۰۲

شرح تابلوهای اتاق فرمان  ۱۰۳

باطری خانه         ۱۰۴

دیزل      ۱۰۴



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود گزارش کارآموزی در نیروگاه برق، کارآموزی در نیروگاه برق،
لینک های مرتبط :

نظرات ()
نوشته شده توسط شهلا امیری در تاریخ سه شنبه 25 شهریور 1393
دانلود کارآموزی مخابرات  دیجیتال سوئیچ

قیمت:50000ریال

موضوع :

دانلود کارآموزی مخابرات  دیجیتال سوئیچ

فرمت فایل:  WORD (قابل ویرایش )

مقدمه:

شركت كارا تلفن به دنبال هدف تولید مراكز تلفن در رنجهای مختلف پس از تكمیل ظرفیتهای خود در رنج مراكز تلفن سانترال، اكنون سیستم تمام دیجیتال خود را كه از 256 پورت تا 16000 پورت قابل گسترش است، به صنعت مخابرات و ارتباطات تقدیم می‌كند.

هدف از ساخت چنین سیستمی، كارایی بالا در سطح استانداردهای جهانی در عین پائین بودن قیمت و سادگی نصب و نگهداری و مدیریت سیستم در شبكه مخابراتی است. این سیستم می‌تواند بصورت RX (Rural exchangePABX ، LX ( Local exchangeLTX ( Local /Transit exchangeTX ( Transitexchange) مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه قابلیت انعطاف كاملی به جهت برخورداری از سیستم كنترل SPC دارد.

این مدرك به منظور آشنائی هرچه بیشتر پرسنل مدیریت و نگهداری سیستم سوئیچ KTDSS تهیه گردیده است و هدف از آن ارائه اطلاعات كلی دراین زمینه می‌باشد كه از بخش‌های زیر تشكیل یافته است

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم
بخش اول: کلیات سیستم KTDSS
1-1) کاربردهای سیستم
۱-۲) تکنولوژی ساخت
۱-۳) ظرفیت سیستم
۱-۴) پیکره بندی سیستم
۱-۵) امکانات سیستم
بخش دوم: ساختار سخت افزار
۲- ساختار سخت افزار
۲-۱) واحد کنترل اصلی (Control Unit)
فصل سوم
بخش سوم: کارایی سیستم KTDSS
3- کارایی سیستم
۳-۱) قابلیت تحمل خرابی (Fault Tolerant)
3-2) قابلیت گسترش سیستم
۳-۳) ترافیک سیستم
۳-۴) امنیت شارژینگ
۳-۵) سرویسهای مربوط به مشترکین سیستم
بخش چهارم: مشخصات الکتریکی و مخابراتی سیستم KTDSS
4- مشخصات الکتریکی و مخابراتی سیستم KTDSS
4-1) مشخصات سیستمی
۴-۲) مشخصات الکتریکی
فهرست اشکال
فصل دوم: بخش اول
شکل (۱-۱) کاربردهای سیستم KTDSS
شکل (۱-۲) ارتباط مشترکین و شبکه با KTDSS
بخش دوم
شکل (۲-۱-الف) شمای ساختار سخت افزار
شکل (۲-۱-ب) شمای ساختار سخت افزار KTDSS4
شکل (۲-۲-الف) شمای کلی واحد کنترل اصلی (CV) در KTDSS2
شکل (۲-۳-الف) شلف CU و نحوه قرارگیری کارتها در آن (نوع ۱ ) KTDSS3
شکل (۲-۳-ب) شلف CU و نحوه قرارگیری کارتها در آن در سیتسم KTDSS4
شکل (۲-۶) نحوه توزیع شریانهای کارت MSW در دو ساختار Large , Small
فصل سوم : بخش سوم
شکل (۳-۲) امکان گسترش سیستم بر اساس سیگنالینگ SS7 و استفاده از شبکه محلی بین سیستم



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود کارآموزی مخابرات دیجیتال سوئیچ، دیجیتال سوئیچ،
لینک های مرتبط :

نظرات ()
نوشته شده توسط شهلا امیری در تاریخ سه شنبه 25 شهریور 1393
دانلود گزارش کارآموزی مخابرات  شبکه های paper less رشته کامپیوتر

قیمت:98000ریال

موضوع :

دانلود گزارش کارآموزی مخابرات  شبکه های paper less رشته کامپیوتر

فرمت فایل:  WORD (قابل ویرایش )

مقدمه :

.استان گلستان با مساحت 22022 کیلومتر مربع با 11 شهرستان ، 17 شهر و 999 روستا در اواخر سال 1376 تشکیل گردید و مخابرات آن در 26/2/77 تاسیس شد و حاصل کار رشد 91/4 % ضریب نفوذ تلفن دائر یعنی 89/5 به 8/10 و تعداد روستاهای دارای ارتباط لز 39% به 89 % یعنی 738 روستای دارای ارتباط شده تعداد ایستگاههای تلفن همراه استان از 2 به 23 رسید و بیش از 300 روستای استان برخوردار از تلفن خانگی شدند (از بهترینهای کشور) .باتشکر از استاد ارجمند جناب آقای مهندس برومند و کلیه مسئولین دست اندرکارشرکت مخابرات استان گلستان که این کارآموز را جهت سپری کردن کارآموزی طی 240 ساعت همراهی کردند.

فهرست

مقدمه و تشکر              ۱
فصل اول : آشنایی با مکان کار آموزی
آشنایی با مخابرات و تاریخچه آن        ۲
تاریخچه شرکت مخابرات استان گلستان        ۶
ساختار شرکت مخابرات استان گلستان        ۷
محصولات تولیدی          ۹
فرآیند تولیدی خدماتی          ۹

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموزی
شرح مختصری از فرایند خدمات شبکه های paper less             ۹
موقعیت رشته کارآموز در مکان کارآموزی                                    ۱۰

فصل سوم : راهنمای نرم افزار کابردی در محل کارآموزی ( برنامه سینا )
راهنمای ورود به برنامه        ۱۱
راهنمای ثبت نامه وارده         ۱۵
اصلاح نامه وارده عادی        ۳۰
تایپ نامه جدید          ۳۴
تایپ نامه های ناتمام         ۴۹
تایپ نامه اصلاحی         ۵۱
لیست نامه های قابل امضاء        ۵۴
صدور نامه های تایپی عادی         ۶۱
مشاهده نامه های صادره عادی         ۷۷
ارسال پیغام           ۸۹
بایگانی موقت           ۹۴
جستجوی سوابق وارده          ۹۸
جستجوی سوابق صادره          ۱۰۲  

جستجوی سوابق تایپی                     ۱۰۵
جستجوی سوابق پیغامها          ۱۰۸
آمارازسوابق وارده           ۱۱۰
آمارازسوابق صادره                  ۱۱۲
آلارم صوتی                   ۱۱۵
تعریف دستورات ارجاعی        ۱۱۷
تعریف کد کاربر         ۱۲۰
تعریف کاربران          ۱۱۰
تعریف لیست ارجاعی         ۱۲۵
ترتیب لیست ارجاعی         ۱۲۸
تنظیم پارامترهای چاپ         ۱۲۹
تعویض اسم رمز         ۱۳۲
شعار درسربرگ         ۱۳۳
معرفی موسسات         ۱۳۴
شماره کلاسمان عادی         ۱۳۶
مشاهده وچاپ تصویرنامه وارده عادی       ۱۳۸
مشاهده وچاپ تصویرنامه صادره عادی       ۱۴۰



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود گزارش کارآموزی مخابرات شبکه های paper less رشته کامپیوتر، مخابرات شبکه های paper less، کار آموزی رشته کامپیوتر،
لینک های مرتبط :

عمل کرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای در برابر فعالیتهای هسته ای ایران و اسرائیل

قیمت:480000ریال

موضوع :

پروپوزال بررسی عمل کرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای در برابر فعالیتهای هسته ای ایران و اسرائیل

فرمت فایل:  WORD (قابل ویرایش )

اولین تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای به دهه ۵۰ میلادی باز می‌گردد. تئوری‌های هسته‌ای ایران در این زمان بسیار بلندپروازانه می‌نمود و شاه به آن توجه زیادی داشت.

نخستین کشوری که ایران را به دستیابی به فناوری هسته‌ای ترغیب و این تکنولوژی را به ایران منتقل کرد (ایالات متحده آمریکا)، نخستین مخالف امروزی ایران در تحقق فعالیتهای هسته‌ایش، بود.

در ارتباط با کمک‌های هسته‌ای آمریکا به ایران دو دیدگاه کلی مطرح است:

الف) با توجه به استفاده آمریکا از بمب اتمی در (هیروشیما و ناکازاکی) و تبعات منفی آن در جامعه جهانی، این کشور برای تلطیف فضای موجود، با طرح اصطلاح (اتم برای صلح)، با انتقال این تکنولوژی به کشورهایی که در مدار سیاسی آمریکا بودند، سعی بر تغییر جهت‌گیری‌ها در عرصه بین‌المللی و تحت شعاع قرار دادن فعالیت‌های هسته‌ای خود داشت.

ب) دیدگاه رایج دیگر، دوران جنگ سرد و ریارویی اتمی دو ابرقدرت در عرصه جهانی را در بر می‌گرفت.
آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا، بارها در دیدار سران انگلستان، فرانسه و آلمان غربی، وحشت خود را از حمله ناگهانی اتحاد جماهیر شوروی به مرزهای شمالی ایرانی و افتادن ایران به دام کمونیسم و در نتیجه از دست رفتن پایگاه مهم غرب و از هم گسستن کمربند بازدارندگی کمونیسم در جنوب مرزهای شوروی اعلام کرده بود.
آیزنهاور اذعان می‌داشت، برای حفظ منابع آمریکا لازم است ایران اتمی شود، و لذا شاه مورد حمایت هسته‌ای امریکا و دستیابی به فناوری هسته‌ای واقع شد.

با توجه به دو دیدگاه فوق، نگارنده دیدگاه دوم را منطقی‌تر و مقبول می‌داند و نظریه‌ اول را از استحکام محتوایی چندانی برخوردار نمی‌داند. در این راستا ایجاد پایگاه‌های نظامی مدرن در شمال ایران بدست ارتش ایالات متحده را می‌توان به عنوان شالوده و اساس تجهیز ایران به تسلیحات هسته‌ای در راستای بازدارندگی شوروی تلقی نمود که با افول قدرت کمونیسم و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مغفول ماند. به هر حال در راستای حمایت‌های آشکار در سال ۱۹۶۵، پس از طرح الحاق ایران به کنوانسیون آژانس بین‌المللی، این مسئله در اداره حقوقی وزارت امور خارجه وقت ایران توسط آقایان (هرمیداس باوند، پرویز مهدوی و عضدالدین کاظمی) که اولین تیم حقوقی هسته‌ای ایران را تشکیل می‌دادند، بررسی شد و ایران در همان سال، این قرارداد را با آژانس به امضاء رساند. پس از آن، آمریکا در سال ۱۹۶۷، اولین رآکتور تحقیقاتی ۵ مگاواتی آب سبک را به ایران فروخت و شرکت امریکایی (AMF)، این رآکتور را در دانشگاه تهران نصب و راه‌اندازی کرد.

(شایان ذکر است این رآکتور از اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۹۳ درصد استفاده می‌کرد و آمریكا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، حدود ۵ كیلوگرم سوخت اورانیوم غنی‌شده سطح بالا به ایران داد (كه تحت نظارت و تدابیر حفاظتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انبار سوخت مصرف‌شده در محل رآكتور تهران نگهداری می‌شود و تا امروز مرتباً تحت بازرسی رسمی و غیررسمی کارشناسان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌باشد).

یک سال بعد، ایران در سال ۱۹۶۸، پیمان عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای (N.P.T) را پذیرفت و در سال ۱۹۷۰، آن را در مجلس شورای ملی به تصویب رساند. اندکی بعد در سال ۱۹۷۴(۱۳۵۳)، شاه سازمان انرژی اتمی ایران (A.F.O.I) را تأسیس کرد و دکتر اعتماد، به ریاست آن منصوب شد.

این سازمان با گسترش سریع، عهده‌دار تعهدات سنگین ساخت ۴ نیروگاه در (بوشهر و دارخوین )، ایجاد تأسیسات آب شیرین کن در بوشهر، تأمین سوخت و پشتیبانی تکنولوژیکی از نیروگاه‌ها و قرارداد ساخت ۴ نیروگاه دیگر در اصفهان و استان مرکزی شد. این مركز از آن پس مركز تحقیقات هسته‌ای (NRC) نام گرفت.
لذا سازمان انرژی هسته‌ای ایران، مذاکره با شرکت‌های آمریکایی، فرانسوی و آلمانی را از اوایل دهه ۷۰ برای احداث نیروگاه‌های فوق‌الذکر و همچنین نیروگاهی در اطراف شهر بندری بوشهر آغاز کرد.
سال ۱۹۷۴، نقطه عطفی در تحقیقات هسته‌ای ایران در زمان پهلوی محسوب می‌شود، چرا که در این سال ایران قراردادی با بنیاد پژوهشی استنفورد آمریکا (Stanford research institute) یا SRI منعقد کرد که طی آن این مرکز پژوهشی وابسته به دانشگاه استنفورد، مجری تحقیق و ارائه چشم اندازی میان مدت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و صنعتی برای توسعه ایران شد.

بنیاد استنفورد نهایتاً در یک مطالعه ۲۰ جلدی که تحت عنوان (SRI Report) به ایران ارائه کرد، پیشرفت صنعتی و اقتصادی ایران را متکی به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق تا سال ۱۹۹۵ و راه اساسی‌ تولید این مقدار برق را از طریق تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای در ایران قلمداد کرد.

براساس راهکار مطالعه مذکور، ایران در نوامبر ۱۹۷۴ (۵ سال پیش از وقوع انقلاب اسلامی) قرارداد احداث دو رآکتور آب سبک ۱۳۰۰ مگاواتی، برای نصب در بوشهر را با شرکت آلمانی زیمنس به امضاء رساند و در این زمینه بیش از ۲ هزار متخصص آلمانی و کارشناس ایرانی اجرای این طرح را که در زمان خود یکی از بزرگترین و کم‌نظیرترین پروژه‌های نیروگاه اتمی محسوب می‌شد را آغاز کردند و پیش بینی می‌شد این پروژه عظیم تا پایان سال ۱۹۸۰ تکمیل شود که وقوع انقلاب ایران و آغاز جنگ تحمیلی ادامه آن را متوقف ساخت.
در ادمه، ایران یك قرارداد چرخه سوخت هسته‌ای ده ساله قابل تمدید با آمریكا در سال ۱۹۷۴، آلمان غربی در سال ۱۹۷۶ و فرانسه ۱۹۷۷در سال منعقد نمود. (كشورهای غربی در این دوره برای ارائه چرخه سوخت هسته‌ای از جمله غنی سازی به ایران با یكدیگر رقابت می‌كردند.)ایران همچنین در سال ۱۹۷۴، طبق معاهده N.P.T قرارداد دو جانبه (پادمان) و نظارت آژانس را منعقد کرد و پذیرفت که طبق قرارداد پادمان جامع (INFCIRC/۲۱۴) براساس مدل قرارداد (INFCIRC/۱۵۳)، امکان بازرسی را به بازرسان آژانس بدهد.

در این راستا، ایران با هند نیز که در این دوره پیشرفتهای چشم گیری در زمینه هسته‌ای کرده بود قرارداد همکاری هسته‌ای امضاء کرد.

در ماه اوت ۱۹۷۵ شرکت کرافتورک یونیون (Kraftwerk Union)، در آلمان غربی، کار روی نیروگاههای هسته‌ای ایران را طبق قرارداد آغاز کرد. جالب اینکه کنگره آمریکا در اواخر سال ۱۹۷۵، مصوبه‌ای را تصویب کرد که به دولت امریکا اجازه می‌داد با ایران وارد معاملات تجاری در زمینه‌ هسته‌ای شود و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را طبیعی قلمداد کرد!



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پروپوزال بررسی عمل کرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای در برابر فعالیتهای هسته ای ایران و اسرائیل، بررسی عمل کرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای، فعالیتهای هسته ای ایران و اسرائیل، مقاله در مورد برنامه هسته ای ایران و اسرائیل، مقایسه عملکرد آزانس بین المللی انرژی هسته ای در مقابل ایران و اسرائیل،
لینک های مرتبط :

پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی

قیمت:480000ریال

موضوع :

پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی

:فرمت فایل:  WORD (قابل ویرایش )

بیان مساله  :

در طول دهه های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم¬سازی جنبه¬های مختلف روان¬شناسی مثبت¬نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان¬شناختی به طور گسترده¬ای مورد بررسی و به روش¬های مختلفی مفهوم¬سازی شده است.
    یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در زندگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یك بیماری ، بلكه بعنوان واكنشی روانی در مقابل مسائل و مشكلاتی كه دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی كه فرد قدرت و توانایی لازم و كافی برای انجام امور و تكالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و كاهش چشمگیر در فعالیتهای سازنده‌ی‌ وی دیده می شود .
افراد افسرده گرایش دارند به اینكه به تشریح درونی شكستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردازند ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شكست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردازند . وجود یك برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یك راه حل باشد ـ مورد دیگر كه زمینه‌ی‌ مشكلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می كند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی كفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات كم زمینه‌ی‌ یكسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می كند .     حضور كودك عقب مانده ذهنی در هر خانواده ساختار آن خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سلامت روانی خانواده به خصوص والدین را تحت الشعاع قرار می‌دهد، كودك بر اثر تعارض‌های شدید میان اعضای خانواده، كل خانواده را درگیر بحران می‌كند. ممكن است روابط خانوادگی، افزایش فشارهای ناخواسته جسمی، هیجانی و مالی ضعیف شود كودك عقب مانده ذهنی می‌تواند ضایعات و اثرات جبران ناپذیری بر وضعیت بهداشت روانی خانواده وارد كند از جمله ایجاد تشدید اختلافاتی زناشویی،‌ جدایی، تحمل بار سنگین اقتصادی، افسردگی، ناامیدی، اضطراب، خجالت و خشم1 و بسیاری از مسایل دیگر(بردن2، 1980). مراقبت مداوم از كودك عقب مانده ذهنی اغلب برای والدین استرس‌زا می‌باشد زیرا این دشواری های كودكان به طور اجتناب ناپذیری بر زندگی آنها اثر می‌گذارد(كرنیك3 و همكاران، 1983). تحقیقات نشان داده است كه والدین كودكان عقب مانده ذهنی عموما در خطر مشكلات زندگی خانوادگی و دشواری‌های عاطفی قرار دارند(بكمن4، 1991 سینگر واوروین 1989).
     به طور كلی خانواده كودك معلول به لحاظ داشتن كودكی متفاوت با سایر كودكان با مشكلات فراوانی در زمینه نگهداری، آموزش و تربیت آنها روبه روست. این مسایل همگی بر والدین فشارهایی وارد می‌كنند كه سبب بر هم خوردن آرامش و یكپارچگی خانواده می‌شوند و در نتیجه انطباق و سازگاری آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. سبک های هویت  یكی از مهمترین عوامل تحول و شكل‌گیری شخصیت است و نقش بنیادین در سلامت روانی دارد به گونه‌ای كه سبک های هویت  پایین و شكل‌گیری احساس خود كم بینی در والدین زمینه‌های آسیب روانی را فراهم می‌نماید( ولی زاده و همكاران و 1387).
     سبک های هویت 5 مفهوم روانشناختی بسیار عام و در عین حال بسیار مهم است اما به طور کلی می توان سبک های هویت  را احساس ارزشمندی شخص تعریف نمود. احساسات و افکار مردم درباره خودشان اغلب بر احساس تجارب روزانه تغییر پذیر است و به طور موقت بر احساس فرد تاثیر می گذارند. البته سبک های هویت ، بنیادی تر از آن است که  افت و خیزهای معمول می توان نوسانات گذرایی بر نحوه احساستشان نسبت به خود ایجاد کند، ولی این تاثیرات بسیار محدودند، بر عکس آنهایی که سبک های هویت  پایینی دارند افت و خیزهای معمول می تواند زندگی آنها را دگرگون کند. سبک های هویت  معمولاً به عنوان ارزیابی شخص از ارزشمندی خویش تعریف می‌شود افرادی كه سبک های هویت  بالایی دارند خودپذیرا و خود ارزشمند هستند. روانشناسان اجتماعی سبک های هویت  را ارزیابی مثبت و منفی از خود می‌دانند به طوری كه فرض می شود سبک های هویت  تا حدودی با ثبات است. سبک های هویت  یا همان احترام به خود یكی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشكیل می‌دهد و به طور حتم روی جنبه‌های شخصی انسان اثر می‌گذارد و كمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه‌های شخصیت به صورت ناهماهنگ خواهد شد و حتی ممكن است باعث پدیدآیی بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، كمرویی، پرخاشگری1، ترس و... شود(بیابانگرد،‌).
   سبک های هویت  بالا بستگی به شكل‌دهی ارزشها و استانداردهای خود والدین دارد همچنین به رفتار سالم بستگی دارد، زمانی كه افراد از سلامتی كامل برخوردار باشند ولی سبک های هویت  بالایی نداشته باشند در رفتار خود سبک های هویت  پایین نشان می‌دهند(شاطرلو،1386).
    سلامت روانی یكی از مباحث مهمی است كه در رشد و بالندگی خانواده و جامعه موثر می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی2(2004) سلامت روانی را به عنوان حالتی از بهزیستی كه درآن فرد توانمندی خود را شناخته از آنها به نحو موثر و مولد استفاده كرده و برای اجتماع خویش مفید است تعریف می‌كند. به طور كلی بهداشت روانی ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روانی، كنترل عوامل موثر بروز آن، تشخیص زودرس، پیشگیری از عوامل ناشی از برگشت بیماریهای روانی و ایجاد محیط سالم در برقراری روابط صحیح انسانی است(میلانی فرد، 1386).
     با توجه به فراوانی کودکان عقب مانده ذهنی که هم بر جامعه و هم بر خانواده بار مالی و بخصوص بار عاطفی و روانی به دنبال دارند و از سوی دیگر این کودکان طبق اصل 130 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارایی حقوق هستند ازجمله  اینکه دولت موظف است برای این کودکان در حد توان خدمات آموزش و رفاهی فراهم سازد. این در حالی است که یک کودک عقب مانده ذهنی در هر خانواده ای  ساختار خانواده را تحت تاثیر قرار داده و سلامت روان اعضای بخصوص والدین را تحت الشعاع قرار می دهد بخصوص که کارکردهای روانشناختی خانواده را مختل می سازد که بهترین این کار کردها عبارتند از:
الف) ابراز کردن: والدین و تک تک فرزندان باید اجازه  ابراز احساس افکار و نظرات داشته باشند.
ب) اتحاد: خانواده باید یک سیستم متحد و هماهنگ باشد.
ج) ساختار و سازمان: خانواده باید دارایی چارچوب، ساختار و سازمان باشد.
د) معنویت و مذهب: خانواده باید ارزشهای مذهبی خود را به اعضای عرضه بدارد.
و) کنترل: خانواده باید اعضای خود را کنترل نماید(آلن  1 2001).
    هدف سلامت روان فقط منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نبوده بلكه هدف آن به وجود آمدن عواملی كه مكمل زندگی سالم و نرمال باشد و نیز درمان اختلالات جزیی رفتار به منظور جلوگیری از وقوع بیماری‌های شدید روانی و به طور كلی هدف سازمان روان پیشگیری است(شاملو 1382). وجود كودك معلول می‌تواند ضایعات واثرات جبران ناپذیری بروضعیت سلامت روانی و والدین داشته باشد و آدلر در نظام روانشناختی فردی بیان كرده است كه احساس حقارت از طریق تجربه به قدرت شخصی بر انسان تسلط پیدا می‌كند با این وجود آغاز مفهوم منبع كنترل به عنوان یك سازه روان شناختی به دو دهه قبل بر می‌گردد(ادوارد1، 1977).
    آموزش‌های روان شناختی شامل آموزش مهارتهای زندگی و آموزش ابراز وجود درمانهای روان شناختی مانند رفتار درمانی و انواع فنون روان درمان و توان بخشی مانند مشكلات ادراكی و شناختی از جمله مداخله‌های روان شناختی تلقی می شوند همچنین مداخله‌های روان شناختی شامل هر گونه اقداماتی است كه روان شناسان و مشاوران به منظور پیشگیری درمان و كاهش مشكلات روان شناختی افراد بکار می برند. هدف نهایی این مداخله‌ها كمك به افراد برای درک بهتر خود و جهان پیرامون، افزایش قابلیت و توانمندی سازگاری و ارتقای سلامت روانی است(یوسفی 1387).
   به منظور کاهش مشکلات در رابطه با بروز نقایص جسمی و ذهنی معمولاً در هر جامعه به دو اقدام اساسی می پردازند: قدم اول سعی و کوشش هرچه بیشتر در امر پیشگیری از معلولیت و جلوگیری از بروز نقایص ذهنی و جسمی یا در اختیار گذاردن راه حلهای و رهنمود های لازم ازطریق کتب و مقالات و برنامه های رادیویی، تلویزیونی و غیره بر جامعه و سازمانهای ذیصلاح تا درصد بروز اینگونه عوارض را تا حد امکان کاهش دهند. اقدام اساسی دوم ایجاد امکانات لازم رفاهی و توانبخش مناسب جهت ارائه خدمات به کودکان معلول خانواده  آنهاست.
   از آنجا که وجود کودک معلول زمینه ای برای برای تغییر رفتار اعضای خانواده فراهم می کند، داشتن کودکی معلول در حکم ضربه روانی قابل توجه، موجب بروز احساسات و عکس العمل های  متضاد و تشدید نیازهای و  ایجاد نیازهای جدید، نگرشهای متفاوت و رفتارهای مختلف می شود وبهداشت روانی، تعامل روانی، اجتماعی و روابط والدین، کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.
 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی، سبک های هویتی و افسردگی، مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان، کودکان عادی و کودکان مرزی،
لینک های مرتبط :



( کل صفحات : 32 )    ...   9   10   11   12   13   14   15   ...   
درباره وبلاگ


آموزش کامل نرم افزارهای آفیس microsoft office به زبان فارسی و تصویری

مدیر وبلاگ : شهلا امیری
موضوعات
مطالب اخیر
نویسندگان
پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic